MAC sims 3 updaten

Hier kan je vragen stellen met betrekking tot alle Apple producten, zoals de iPad, iPhone, Mac.
Plaats reactie
Rainbow-1995xx
Gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 dec 2014, 15:56
Contacteer:

MAC sims 3 updaten

Bericht door Rainbow-1995xx »

Ik ben al de hele tijd bezig met de sims 3 update handmatig via de superpatcher proberen te downloaden maar ik kom niet uit een stap..

Ik zal even kopieeren wat er op de site staat:

1.Dubbelklik op de uitgepakte patch voor de basisgame - als Mac OS X om een beheerderswachtwoord vraagt, voer die dan nu in lukt
2.In het zoekvenster dat verschijnt, navigeer je naar waar de basisgame is geïnstalleerd, dit zal standaard in de map 'Toepassingen' zijn er verschijnt geen zoekvenster dus heb het zelf maar opgezocht
3.Klik op het icoontje van de basisgame om hem te markeren gedaan
4.Klik op de knop 'Update' rechts onderin het zoekvenster nog steeds geen zoekventer en plek waar 'update' staat dus heb maar 'de sims 3' geklikt
5.Wacht tot het updateproces volledig is afgerond hij begint wel te updaten

Ik heb alle stappen goed uitgevoerd alleen wat vreemd is, is dat nadat ik de update gedownload heb ik vervolgens toch de launcher krijg die vraag of ik de update wil installeren. Ik heb dat niet gedaan omdat ik bang was dat mn spel zou crashen en omdat er niks over staat in de handleiding. Weet iemand wat ik moet doen? Ik snap er echt niks van..

Ik heb een mac trouwens, maar het zal weinig uitmaken, het gaat vooral om de vraag hierboven
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: UPDATEN lukt niet!!

Bericht door tarac »

Procedure voor Mac gebruikers

De Sims-3 staat op een Mac in een soort van Windows-schil.

Wanneer alles wat je wilde installeren klaar is
Start de Launcher en laat je spel updaten met de laatste patch
Kan ook handmatig, zie http://tarac.nl/Sims-3/sims%203%20laatste%20patch.html


Ga via Finder naar
Applications
The Sims 3
Contents
Resources
Transgaming
C-drive (of de drive waarop je de sims hebt geïnstalleerd)
Program Files
Electronic Arts
The Sims 3
Game
Bin

Daar vind je o.a. 2 bestandjes, TS3W en TSLHost.dll
Kopieer die 2 bestanden naar een veilige plek op je computer buiten de mappen van de Sims

Open de iso van je hoogste uitbreiding
Zoek naar het mapje #crack#
Open het en kopieer de 2 bestandjes die daar in zitten TS3W en TSLHost.dll

Ga weer via Finder naar
Applications
The Sims3
Contents
Resources
Transgaming
C-drive (of de drive waarop je de sims hebt geïnstalleerd)
Program Files
Electronic Arts
The Sims 3
Game
Bin

en plaats die 2 bestandjes (ze bestaan al, dus overschrijven)
Nu kun je het spel zonder CD gaan spelen !
Rainbow-1995xx
Gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 dec 2014, 15:56
Contacteer:

Re: UPDATEN lukt niet!!

Bericht door Rainbow-1995xx »

Ik heb mijn mac opnieuw opgestart en nu is de update inmiddels wel gelukt. Bedankt voor alle moeite, als ik wist dat dit het op zou lossen zou ik het eerder doen. Maar nu zit ik wel met een irritant ander probleem: het spel is namelijk in het engels.
Nu heb ik het via updatealways.reg veranderd, zoals overal uitgelegd staat. Ik heb het bij alle uitbreidingen gedaan, overal staat gewoon NL of nl-NL maar hij blijft engels. Is er een andere manier? Wat kan ik eventueel doen?
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: UPDATEN lukt niet!!

Bericht door BanaanZombie »

Zou je voor die vraag alsjeblieft een nieuw topic willen openen? Dan houden we het hier over updaten voor Mac
(Ik weet het antwoord overgins niet)
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: UPDATEN lukt niet!!

Bericht door tarac »

Heb je een originele CD gekocht - niet tegen een lagere prijs als aanbieding met de vermelding UK-version of zo - dan heb je in het begin verzuimd om bij de installatie Nederlands te kiezen,
Heb je het gedownload van onze site, dan is dat zeker het geval want die zijn in 18 talen.

Heb je elders gedownload dan is er de kans dat je idd de Engelstalige versie hebt gedownload.
Rainbow-1995xx
Gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 dec 2014, 15:56
Contacteer:

Na update spel engels, alles al geprobeerd

Bericht door Rainbow-1995xx »

Hoi

Ik heb eindelijk de update via de superpatcher op mn mac goed uitgevoerd. Het spel is geüpdatet alleen in het engels..
Ik heb al geprobeerd via updatealways.reg, bij alle uitbreidingen. Dat heeft niet geholpen. Ook een paar keer van taal geswitched, werkte ook niet.
Toen vond ik dit op internet:
Nevermind! I found the solution!
"Solution is: First. Update sim3 to the latest version. Go to the Finder/applications/sims3 and right click on sims3 click on the openb content. Now you see the content. go to the
(Sims 3/Contents/Resources/transgaming/C Drive/Program Files/Electronic Arts/The Sims 3/Game/Bin
open "default. ini" with text edit. go to the end of the lines. you will see a game version like 1.4.6.00001. This number can be diffenrent. just change the last number 1 to 2 like this 1.4.6.00002. The number changes the region code so if the WAP is from europe change it to 2. if other regions. change it to your region code number(You can find ti from web) . Then install WAP. While installing program will say that. Program can have problems with this version. Dont mind. Finish installation. After finishing open the program. go to the update. first it says there is no update click on refresh 2-3 times. Them it will say there is an update of WAP. go and install it. After installing program will work fine. No problem."
Thank you though!
Dit heb ik ook gedaan maar het is nog steeds engels. Echt heel vervelend.. Ik snap het ook niet want ik heb de superpatcher van europa gedownload, niet de engelse. Kan iemand me aub helpen? Ik heb een mac dus kan niet via regedit.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Na update spel engels, alles al geprobeerd

Bericht door tarac »

De engelstalige, liever gezged de US-versie is in 3 talen, uit mijn hoofd gezegd, Engels, spaans en ik dacht ook koreaans.
Er zit dus geen Nederlands in het spel en je kan dan ook proberen tot je een ons weegt, als het er niet in zit, komt het er ook niet uit.

Je hebt dus echt de Multi-language versie nodig om het in het Nederlands te kunnen spelen.
De engels-talige versie is dan ook wat kleiner dan de Multi-language.

Overigens: Niet steeds een nieuw topic beginnen over hetzelfde probleem
Rainbow-1995xx
Gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 dec 2014, 15:56
Contacteer:

Re: Na update spel engels, alles al geprobeerd

Bericht door Rainbow-1995xx »

Ik heb dit in het oude topic gezet maar toen werd ik verwezen om een nieuw topic te maken.
En het punt is, ik heb de goede superpatch gedownload, ik had de juiste taal, dus ik snap het niet. wat kan ik het beste doen? Ik kan diezelfde patch met zogenaamd de goede taal wel weer downloaden, maar dat gaat hier dus niet goed.

Je moet je spel verwijderen en opnieuw installeren in het Nederlands
Gebruik de patch van http://tarac.nl/Sims-3/sims%203%20laatste%20patch.html
Rainbow-1995xx
Gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 dec 2014, 15:56
Contacteer:

Re: UPDATEN lukt niet!!

Bericht door Rainbow-1995xx »

tarac schreef:Heb je een originele CD gekocht - niet tegen een lagere prijs als aanbieding met de vermelding UK-version of zo - dan heb je in het begin verzuimd om bij de installatie Nederlands te kiezen,
Heb je het gedownload van onze site, dan is dat zeker het geval want die zijn in 18 talen.

Heb je elders gedownload dan is er de kans dat je idd de Engelstalige versie hebt gedownload.
Ik heb het via de CD. En ik heb hem in het nederlands geïnstalleerd. En ik heb volgens internet echt de juiste versie, voor Europa.
En ik wilde die van jullie site downloaden, maar de link die je eerder stuurde kan ik niet op mijn mac openen want het is een exe en dat werkt niet (zonder betaling) voor de mac.

Ik download nu een andere patch via de officiële simssite, ea.com, maar het heeft gewoon dezelfde naam dus ik denk dat het niet uit gaat maken. Maar ik kan het altijd proberen.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: MAC sims 3 updaten

Bericht door tarac »

dit is patch 1.67 voor de Mac, zie http://www.pinguintech.nl/patches/ bijna onderaan de pagina
Rainbow-1995xx
Gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 dec 2014, 15:56
Contacteer:

Re: MAC sims 3 updaten

Bericht door Rainbow-1995xx »

Die heb ik dus gedownload, dat probeer ik al de hele tijd te zeggen, precies die versie. Ik kan een prinsscreen sturen mochten jullie het niet geloven.
Ik ben nu weer zo'n zelfde aan het downloaden, hopelijk word de taal dan nederlands, ook al is het precies dezelfde update.
Ik vind dit zo vreemd, ik doe gewoon alles wat de bedoeling is.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: MAC sims 3 updaten

Bericht door tarac »

De patch zal de taal niet veranderen.
Taal moet je instellen bij de 1ste installatie van het basispakket.
Rainbow-1995xx
Gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 dec 2014, 15:56
Contacteer:

Re: MAC sims 3 updaten

Bericht door Rainbow-1995xx »

Oke. Ik had de taal wel goed ingesteld. Maar nu moet ik het spel dus opnieuw installeren? En moet ik de patch dan ook weer opnieuw downloaden of is die dan al goed? want het lijkt mij als ik hem opnieuw download dat ik hem ook moet updaten en hetzelfde probleem dus weer tegenkom?

Kan iemand mij ander stap voor stap uitleggen wat ik het beste kan doen?
Laatst gewijzigd door Rainbow-1995xx op 01 mei 2015, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: MAC sims 3 updaten

Bericht door tarac »

Daar ziet het wel naar uit ja.
Wordt er bij een nieuwe installatie niet naar de taal gevraagd, dan zitten er nog restanten van een oude installatie.
Rainbow-1995xx
Gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 dec 2014, 15:56
Contacteer:

Re: MAC sims 3 updaten

Bericht door Rainbow-1995xx »

Oke. Dan doe ik dat. En de update erna? Hoe moet ik dat dan doen? Ik wil niet weer dat de taal veranderd. Het viel me wel op dat bij de eerste installatie ik wel bij regio uit NL kon kiezen maar bij taal was het toch engels, toen heb ik het ook handmatig moeten veranderen. Ik heb het spel gewoon bij de intertoys gekocht, dus nogal vreemd. Anders ga ik ermee terug maar overal staat dat het spel gewoon nederlands is
Rainbow-1995xx
Gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 dec 2014, 15:56
Contacteer:

Re: MAC sims 3 updaten

Bericht door Rainbow-1995xx »

Oke ik heb hem even geprobeerd te uninstallen en nu kom ik inderdaad het tegen waar ik al bang voor was.
Bij de taal kan ik alleen Engels, Frans en Spaans kiezen. Ik denk dat ik morgen maar terug ga met het spel naar de winkel, en zie dan wel wat de oplossing is.

Het punt is een beetje, ik hoef hem voor mezelf niet perse te updaten, alleen als ik hem niet update dan kan ik geen downloads toevoegen aan het spel. Dan krijg ik een rare melding en het lukt gewoon niet. Als ik de update heb gedaan kan dat wel.
Maar ik kijk morgen wel.

In ieder geval bedankt voor alle moeite!
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: MAC sims 3 updaten

Bericht door tarac »

Dat de US-versie Engels en Spaans bevatte was logisch. Verder dacht ik Koreaans (onlogisch) en dat blijkt dus Frans te zijn (Canada).
Je hebt dus duidelijk de amerikaanse versie.
Plaats reactie

Terug naar “Apple”