Handleiding - Hoe maak je een kelder

Hier kunnen handleidingen geplaatst worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Handleiding - Hoe maak je een kelder

Bericht door tarac »

Geplaatst door Elmo_Cool op het oude forum

Handleiding: Hoe maak je een kelder?
Afbeelding
Afbeelding

Inhoud:
Simpele kelder
Een huis half onder de grond

Simpele kelder

Stap 1
Plaats een fundering 2 hokjes breder en langer zoals je je kelder wilt. Dus wil je een kelder van 4x3 dan doe je dus 6x5.
Afbeelding

Stap 2
Verwijder nu het binnenste gedeelte van de kelder. Zodat je aan elke kant een rand van tenminste 1 hokje hebt. (je kan ook minder weg halen maar dan is je kelder kleiner)
Afbeelding

Stap 3
Deze stap kan op 2 manieren.
Manier 1:
Je plaats 3 kleine verbindingstrapjes in je kelder. Zoals het plaatje.
Afbeelding
Manier 2:
Je kiest een behang met een plint aan de onderkant (zie plaatje). Graaf nu tot je deze plint ziet (niet te laag).
Afbeelding

Stap 4
Trek de grond gelijk. Nu is je grond zo diep als 1 verdieping.
Afbeelding

Stap 5
Plaats een trap in je kelder. Hij hoeft niet zoals op het voorbeeld in de hoek. Als je hem ergens anders wilt moet je dus misschien eerst een vloertje plaatsen.
Afbeelding

Stap 6
Je kunt nu boven je kelder de rest van je huis af maken.
Afbeelding

Stap 7
Je kelder is klaar! Richt hem leuk in, je kunt ook nog een extra kamertje zoals op het plaatje erin maken.
Tip: Op het plaatje zie je een schilderij aan de muur. Deze kun je normaal niet plaatsen omdat het de muur van een fundering is. Druk dan op Ctrl + Shift + C en vul de code moveObjects on in. (uitzetten met moveObjects off)
Afbeelding


Een huis half onder de grond

Je moet wel weten hoe je een kelder bouwt, want we slaan een aantal stappen over die hierboven wel staan.

Stap 1
Ik heb de grond een stukje verhoogt. Dat hoeft opzich niet. Het kan ook hoger dan dit. Maar dat moet je zelf bepalen.
Plaats daarop een funfering en haal het middelste gedeelte weg.
Afbeelding

Stap 2
Maak nu de grond in de kelder zo laag dat het de hoogte van een verdieping heeft.
Afbeelding

Stap 3
Haal nu de fundering een een kant weg. Ik heb het in losse stukken gedaan maar het kan ook die hele muur.
Afbeelding

Stap 4
Trek nu de grond gelijk vanaf de binnenkant van je kelder naar buiten. De grond in de tuin is bij mij nu iets lager maar dat vind ik er juist wel leuk uit zien.
Afbeelding

Stap 5
Plaats nu muurtjes waar je de fundering hebt weg gehaald.
Afbeelding

Stap 6
Plaats ramen en deuren waar je die wilt. Dat kan alleen in de muurtjes, niet in de fundering.
Afbeelding

Stap 7
Maak de binnenkant van de kelder af en de verdiepingen erboven. Maak je tuintje mooi en je huis is helemaal klaar!
Afbeelding



Succes!
eef25
Gebruiker
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 nov 2014, 14:51
Contacteer:

Re: Handleiding - Hoe maak je een kelder

Bericht door eef25 »

Kun je deze handleiding ook voor de sims 4 gebruiken? want mij lukt dat niet om het middelste stuk van de fundering te verwijderen.
Weet iemand hoe je een kelder moet maken voor de sims 4?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Handleiding - Hoe maak je een kelder

Bericht door Bee »

eef25 schreef:Kun je deze handleiding ook voor de sims 4 gebruiken? want mij lukt dat niet om het middelste stuk van de fundering te verwijderen.
Weet iemand hoe je een kelder moet maken voor de sims 4?

Alvast bedankt!
Waarschijnlijk moet je dat doen met het speciale keldergereedschap dat bij de update zit.
Ik heb zelf geen sims 4 dus kan het niet testen maar hier lees je er meer over: https://www.thesims.com/nl_NL/news/basements-march-2015
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Joyce
Gebruiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:10
Contacteer:

Re: Handleiding - Hoe maak je een kelder

Bericht door Joyce »

eef25 schreef:Kun je deze handleiding ook voor de sims 4 gebruiken? want mij lukt dat niet om het middelste stuk van de fundering te verwijderen.
Weet iemand hoe je een kelder moet maken voor de sims 4?

Alvast bedankt!
Dit is een instructiefilmpje van The Sim Supply, ook aangeraden door EA

https://www.youtube.com/watch?v=_e45p0GoZ5Y
"Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win." -Stephen King
Plaats reactie

Terug naar “Sims 2 - Handleidingen & FAQ's”