Handleiding - Recolors maken met SimPE

Hier kunnen handleidingen geplaatst worden.
Gebruikersavatar
CSimsss
Oud-staflid
Berichten: 229
Lid geworden op: 16 nov 2014, 20:29
Contacteer:

Handleiding - Recolors maken met SimPE

Bericht door CSimsss »

Geplaats door xlenn op het oude forum

Deze handleiding gaat over het recolouren van meubels. Je hebt nodig:

- simPE (te downloaden Hier)
- een tekenprogramma (zoals photoshop, paint (word wel minder mooi, maar het kan)

Ik doe er plaatjes bij, zodat het wat duidelijker is.

oké, we beginnen...

Start simPE, als je hier nog niet eerder mee gewerkt heb kan het zijn dat je meerdere pop-ups krijgt. klik dan gewoon op ok ofzo.
soms krijg je een waarschuwing, maar dan klik je gewoon op yes. Anders doet ie 't niet bij mij :+

okée. Als ie is opgestart klik je op Object workshop onderin het scherm, zoals hier staat aangegeven.
Afbeelding

dan klik je op (ja je raad het al) start
Afbeelding

als je dat gedaan hebt kies je een onderdeel uit de lijst die je krijgt te zien in het onderste vak (ik heb het vak groter gemaakt). Je moet dan uit de categoriën kiezen die er staan en die je ook bij 'kopen' hebt in het spel. Dan klik je het onderdeel aan wat je wilt recolouren. Als je dat hebt gedaan klik je op 'next'
Afbeelding

Dan zie je een schermpje met de gegevens van het onderdeel. Je klikt wéér op next.
Afbeelding

vervolgens sla je 'm op in de map waar jij 'm wilt opslaan en klik op opslaan.
Afbeelding

Je krijgt nu een pop-up met 2 vakken. Het bovenste vak is voor het bed zelf en het onderste voor de lakens (dit verschilt per objectl!). Ik ga het bed zelf recolouren. klik dan op Ok.
Afbeelding

Nu klik je boven aan bij Window-> New Document Container
Afbeelding

Daarna klik je op Export en sla je 'm op in dezelfde map als dat je eerder hebt opgeslagen.
Afbeelding
Afbeelding

Je opent een tekenprogramma en recolourt het object zoals jij dat wil. Ik doe het even met paint.
Afbeelding
Afbeelding

dan sla je 'm weer op in de map projects1 (bij mij dan).
Afbeelding

Nu ga je weer terug naar simPE en druk je op import en kies je het gerecolourde bestand.
Afbeelding

Daarna klik je met je rechtermuisknop op het plaatje wat je te zien krijgt die jij gerecolourt hebt. Dan klik je update all sizes aan.
Afbeelding

Dan druk je op commit en klik je op ok.
Afbeelding
Afbeelding

Nu sla je 'm op. Boven aan staat een balkje met een floppy. Daar klik je op.
Afbeelding

Als je 'm opgeslagen hebt sluit je simPE af en ga je naar de map waar het gerecolourde object opgeslagen staat. Je klikt het bestandje aan.
Afbeelding

Dan druk je op 'verplaatsen' en je zet het bestandje in de map bij MijnDocumenten->EAgames->sims2->downloads als je de map downloads nog niet hebt, moet je er eentje aanmaken.
Afbeelding


Zo dit was 't :) Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat 't lukt :)
xxx Lenny

[small]Dit bericht is gewijzigd op 18-03 20:38.[/small]
Afbeelding
The road is long, we carry on, try to have fun in the meantime
Plaats reactie

Terug naar “Sims 2 - Handleidingen & FAQ's”