Handleiding - Sims packagen.

Hier kunnen handleidingen geplaatst worden.
Plaats reactie
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Handleiding - Sims packagen.

Bericht door Femke »

Hallo iedereen! Vanmiddag las ik dit topic en ik dacht ''hey, die mensen kan ik helpen!''. Daarom dat ik even deze handleiding ga schrijven over hoe je je Sims kunt packagen en bijvoorbeeld als download beschikbaar kunt maken.

:pijlrechts: Wat heb je nodig?
Om deze handleiding te volgen heb je de volgende programma's nodig:
- Sims 2
- SimPE
- Sims Bodyshop

Nu hoor ik sommige van jullie al denken, wat is SimPE? SimPE is een programma waar je dingen als bijvoorbeeld de achternaam van je Sim kunt veranderen en what not. Het is heel uitgebreid maar je hebt het eigenlijk maar voor een ding nodig. Ik raad wel aan om er niet teveel mee te gaan klooien, want dat kan nog wel eens verkeerd uitpakken. SimPE kunnen jullie hier downloaden!

:pijlrechts: SimPE!
Nu gaan we SimPE openen. Laat het programma laden, wanneer het klaar is gaan we naar ''Tools'' > ''Neighbourhood'' > ''Neighbourhood Browser''.
Spoiler: Open
Afbeelding
Er verschijnt nu een lijst met alle buurten die in jouw spel te vinden zijn, kies je eigen buurt en klik op ''Open''.
Spoiler: Open
Afbeelding
Laat je buurt even laden, dit kan even duren. Nu gaan we weer naar ''Tools'' > ''Neighbourhood'' maar niet naar ''Neighbourhood Browser'', maar naar ''Sim Surgery''.
Spoiler: Open
Afbeelding
Er komt nu een lijst tevoorschijn waar alle Sims staan die in de door jou geselecteerde buurt te vinden zijn. Je kunt jouw Sim heel makkelijk vinden door de eerste letter van zijn voornaam in te typen. Selecteer vervolgens de Sims en klik op ''use'', klik vervolgens op ''export''.
Spoiler: Open
Afbeelding
Spoiler: Open
Afbeelding
Nu opent zich het mapje ''Saved Sims'', verander de naam van het bestand naar de naam van je Sim en klik op ''Save''.
Spoiler: Open
Afbeelding
Nu zijn we klaar in SimPE, je kunt het programma nu afsluiten

:pijlrechts: Bodyshop!
Open nu Bodyshop, let op het het duurt altijd even voordat het programma geladen is. Wanneer het programma opgestart is gaan we naar ''Sims creeëren'' en vervolgens naar ''Sims creeëren of klonen''. Wanneer de lijst met Sims geladen is gaan we onze Sim zoeken. Helaas is hier geen snelle manier voor, we moeten gewoon pagina voor pagina kijken of we hem tegen komen. Wanneer we de Sim gevonden hebben selecteren we hem en klikken we op ''Geselecteerde Sim klonen''.
Spoiler: Open
Afbeelding
Nu kun je aanpassen wat je wil, net zoals je in CAS doet. Als je klaar bent met je Sim, klik je op ''Klaar met het creeëren van een Sim''. Nu gaan we terug naar het ''Sims creeëren'' menu. Eenmaal in het menu gaan we naar ''Sim opslaan''. Jouw Sim staat nu al eerste in de rij dus hij/zij is makkelijk te vinden haha. Selecteer de Sim en kies ''Sim opslaan in bestand''.
Spoiler: Open
Afbeelding
Verander nu de naam en beschrijving van je Sim naar whatever you want en klik vervolgens op ''Accepteren''. Nu is het package bestand opgeslagen op je bureablad! Nu kunnen we Bodyshop weer afsluiten.

We zijn nu eigenlijk klaar, je Sim is veranderd naar een package bestand en is terug te vinden op je bureaublad. Nu kun je ermee doen wat je wil, je kunt er bijvoorbeeld een WinRar bestand van maken en het beschikbaar maken als download voor andere mensen, dat gaan we nu doen.

:pijlrechts: Wat hebben we hier voor nodig?
- WinRar
- Een plek op je download te uploaden.

Ga nu naar je bureaublad en zoek je package bestand op, klik er met de rechtermuisknop op en klik op ''Toevoegen aan ''... rar.''.
Spoiler: Open
Afbeelding
Nu staat er een WinRar bestand op je bureaublad en deze kun je dus gaan uploaden op de plek waar jij het wil om hem vervolgens te kunnen downloaden of ook andere mensen te laten downloaden. Ik heb mijn Sim ook maar geüpload, jullie kunnen hem hier downloaden.

Ik hoop dat deze handleiding duidelijk was! Zijn er nog vragen, stel ze dan gerust hier in dit topic of stuur me een PB.
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Handleiding - Sims packagen.

Bericht door ElvisFannetjeh »

Er staat bij Export dat de saved sim zowel in bodyshop te zien is als bij CAS in het spel zelf.
In plaats van naar bodyshop te gaan, kan je dus eigenlijk ook gewoon naar het spel gaan en dan naar CAS, maar dan kan je gewoon je aangepaste sim niet opslaan als deze is aangepast in CAS. Heb ik het zo juist, of niet?
Plaats reactie

Terug naar “Sims 2 - Handleidingen & FAQ's”